fredag 4 september 2009

Salvation


Begravningen igår var så vacker. I Katarina Kyrka på söder. Många tårar spilldes men begravningen i sig var en av de vackraste jag har varit på. Fina sånger sjöngs och väldigt bra tal av de människor som var där.

Man förstod verkligen vilken stor människa min farbror var när självaste rektorn och högsta hönset från KTH höll ett gripande tal om min farbros forskarinsatser och hans betydande arbeten inom hållfastighetslära och brottsmekanik. Och alla människor från KTH som var där, forskare som studenter.


Det jag verkligen djupt beundrar här i världen och hyser min allra största respekt för är vetenskapsmän/kvinnor. Speciellt inom teknik och naturvetenskap. De har byggt grunden till vårt samhälle som det är idag. Utan den starka framåtanda som dessa matematiskt begåvade personer har och har haft så skulle vi inte leva så här lyxigt som vi gör. Om jag hade fått välja hade jag velat vara bra på matematik. Det är utan tvekan ett av de mest respektfulla egenskaper en människa kan ha.


Jag kan bli frustrerad över att skolan idag inte satsar på elever så mycket inom det ämnet. Jag har själv mycket svårt med matte och det är något jag föraktar mig själv för. Jag kommer med största sannolikhet drilla mina barn hårt för att de ska kunna matte så de kan läsa en god gedigen utbildning inom naturvetenskap. Jag har tur då som är tillsammans med Micke som är en naturbegåvning i matematik och kan alla tekniska saker av sig själv. Det är ett exempel på bra DNA. Jag älskar er naturvetare! Jag älskar kemister, biologer, astronomer, tekniker och datavetare. Ni som vågar läsa och ge era liv åt de svåraste och tråkigaste av utbildningar. Det är ni som i hemlighet styr världen. Illuminati. Utan er skulle allt stanna och vi skulle gå tillbaka till ruta ett. Stenåldern.


Dagens musik: Gladpoppiga Boney M och just nu rullar Cult of lunas skiva Salvation. Och just nu i den här sekunden, den oerhört genialiska låten " Waiting for you" Ett musikaliskt mästerverk. Gillar man inte den låten måste man ha ett hjärta av sten.
XoXo // Citykatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar