fredag 11 september 2009

Inglerious Basterds...

Jag och min bästis Johanna!
Vi var i rikstan... boring men utisarna gillade det nog iallfall! Sen mötte jag upp Intcomgruppen ( vi svenskar som är aktiva) och såg Tarantinos film " Inglerious Basterds" Den var cool, älskar Tarantino. Filmen handlade om ett gäng amerikaner som bestämmer sig för att stoppa nazis i Europa och åker dit och krigar samtidigt som en överlevanda judinna som lyckats rymma från en massaker, smider en plan i paris hur hon ska hämnas nazisterna. Filmen är rå ,explosiv och galen som Tarantinos filmer alltid är men med lite humor och galna twister och smarta karaktärer. Man satt naglad för att se hur det går för hämnarna! Love it!


Sen gick vi till donken vi tjejer i Intcom och pratatde, samtalet gled ju mest in på frågan om internationella studenter, om högskolan osv eftersom vi alla jobbar på skolan, på studentservice. Plus att vi är aktiva i kårn för utbytesstudenterna. Men det är kul att ha olika kategorier på vänner tycker jag, detta är mina högskolekompisar och vi har kul genom att prata om sånt som mina andra vänner inte har någon som helst aning om. I like it.

Imorgon tänkte jag och Micke åka till Uppsala och besöka Johanna !


God natt, // Citykatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar