tisdag 1 september 2009

MakeUp Institute
















Hej!
Det var kul att vara modell för makeupinstitute även om det kräver att man har en del tid. Jag rekommenderar alla att vara det om man har lite tid över, finns jättemånga makeupskolor så jag vill testa olika. Jag ska tipsa er om oilka sen.
Först gjorde hon en rockabilly frisyr på mig och sedan testade hon olika flät-tekniker. Hur coolt som helst att man kan göra så pass många olika flätor. Mitt hår är egentligen rött så det är väldigt tjockt och dessutom långt så det tar ju en bra stund att göra iordning mitt hår med tupering och småflätor osv. Men det positiva med att det är helbloderat är att det är som sockervadd, tunt och fluffigt så det är mycket lätt att arbeta med.
Min stylist var från Färöarna. Coolt! :)

X0X0 // Citykatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar