måndag 17 augusti 2009

Varning som kommer av smärta

Hej kära vänner!

Jag har haft världens roliagste vecka och helg. Jag kommer berätta om allt galet som hände mig MEN "baksmällan" av all stress har fått mig att duka under. Så jag tar det på torsdag när jag får en efterlängtad ledig dag, då kommer fräscha spännade blogginlägg från modevisningar, modelljobb och annat skojigt frosseri i galenskaper. Komplett med smaskiga bilder.

Nu ska jag berätta om något jag vill varna för och som jag aldrig trodde skulle hända mig.
Jag är en rastlös galning och jag vill göra saker hela tiden och vara på tusen ställen samtidigt vilket då skedde förra veckan. Ju mer helgen närmade sig började min vänsterarm att darra och jag började glömma saker och fräsa och bli otrevlig mot folk.

Jag fick ont i alla delar av kroppen, vilket jag fortfarande har, alltså i tre dagar. Har molande huvudvärk, magsmärtor och ryggsmärtor. Jag sover otroligt dåligt på nätterna fast jag behöver sömnen för att kompensera de fysiska problemen. Enligt min kille vrider jag mig och skakar hela nätterna och gnyr. Jag har tydligen lika snabba hjärtslag som en mus när jag sover. Och det känns när jag vaknar på morgonen. Jag vaknar kallsvettig och drömmer hemska mardrömmar.

Och det värsta av allt är halsbrännan som gör att jag inte kan äta eller dricka utan att få spykänsla. Att ha halsbränna är så jobbigt, lungorna trycks ihop så man inte kan andas och att förklara hur det känns för folk är omöjligt om de inte själva har upplevt det. Är tydligen otroligt likt panikångest. Och en annan dålig sak som kommit av stressen är mina uppsvulla ögon. Jag ser hemsk och och mår dåligt psykiskt och fysiskt.

Jag vill varna er kära vänner. Ta det lugnt!! Stressa inte, strunta i flera måsten och lär er säga nej och utvärdera vad som verkligen är viktigt för er och vad som betyder mest i era liv.
Att må så här är för djävligt. Jag måste verkligen vila. Varenda rörelse jag gör nu får mig jätteuppstressad och halsbrännan kommer och trycker på.

Här bjuder jag på Cult of Lunas låt Clones som passar temat:

http://www.youtube.com/watch?v=Tfg5qtpbxsw

XOXO/citykatt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar