måndag 24 augusti 2009

välkomstfest med Intcom






















I fredags hade vi en dag i skolan för utbytesstudenterna. Jag var med hela dagen och lyssnade på intressanta föreläsningar om interkulturell kommunikation. Sverige ligger i alla fall i topp i statistik i många sammanhang såsom ekonomi, rättvisa och så vidare. Jag bor i ett av världens bästa länder och uppenbarligen verkar våra 127 utbytesstudenter inte annat än hålla med om vilket underbart land dem har hamnat i. Jag bekantade mig lite mer med dem, men de är i den första fasen där de helst vill umgås med varandra så det är säkert att de har vänner hela terminen och året så snart kommer de vilja umgås mer med oss svenskar.


Jag är fadder åt två söta amerikanska tjejer, men träffade många fler utisar som jag gärna bekantar mig med mer.


Vi hade sedan en välkomstfest för dem med snacks och pizza. Roligt att det blev lyckat, jag hoppas vi får många fler lyckade aktiviteter för utisarna denna termin!


XoXo / Citykatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar