onsdag 26 augusti 2009

Skolstart


Ni undrar förstås hur det har gått att börja skolan igen. Jag började i måndags och har haft tre föreläsningar sen dess. Kursen heter internationell miljöpolitik (15 hp) och är en kurs på C-nivå om hur den internationella miljöpolitiken är om avtal, protokoll om EU:s arbete inom miljön och alla andra länder. En fördjupningskurs helt enkelt. Den verkar intresant och jag är laddad inför det sista året.


Jag har saknat den djupa nivån på diskussioner som jag kan föra med mina klasskamrater inom miljövetar-programmet. Man blir helt enkelt fördummad av att inte studera vetenskap på högskolenivå. Jag ogillar rent generellt dumma människor och föredrar att umgås med smarta, välutbildade och mycket viktigt: allmänbildade personer. Jag kommer troligen alltid att läsa vetenskapliga artiklar och böcker hela livet ut och min favoritkanal kommer nog alltid vara kunskapskanalen. Men även animal planet och discovery science och liknande. Min favoritserie på tv är Planet Earth. En av de bästa serier som någonsin gjorts enligt min mening.


Jag beställde kurslitteraturen för hela terminen som gick på totalt 700 kr för tre böcker ( billigt !! )och sen unnade jag mig en lyxig " coffetable book" som heter : Luxury for cats för 350 kronor. Den fanns i en liten designbutik i helsingfors där den kostade 70 Euro och jag VISSTE att jag kunde hitta den billigare på nätet när jag kom hem, som tur var så blev det så. Jag såg den boken och fick så som modebloggare kallar för " cravings"


XoXo // Citykatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar