torsdag 13 augusti 2009

Recension av " The Ugly Truth"


Hej!


Igår var jag och Johanna på förhandsvisning på filmen " The Ugly Truth" med



Filmen var ganska bra. Det är en komedi med Katherine Heigl i huvudrollen, hon spelar en väldigt krävande framgångsrik kvinna som behöver hjälp att finna kärleken. Hon tar hjälp av en riktig mansgris som driver en egen show som heter " The ugly truth" . Hans show handlar om att män inte tycker om kvinnor som ställer för mycket krav utan egentligen gillar "slampiga" kvinnor. Så han avslöjar då "sanningen" och blir superpopulär till hennes och några andra kvinnors irritation. Men som sagt hittar hon sin drömkille och får hjälp på väldigt lustiga sätt av " mansgrisen" och det drar igång en galen kavalkad av slapstickhumor och skämt om olikheter mellan kvinnor och män. Jag kan berätta att den katt spelar en viktig roll i den här filmen så det är ett stort plus och några roliga skämt kring katten.


Filmen är kul men ganska dum vilket är givet kring temat, men det gav mig energi och jag och Johanna kom fram till att det var en bra film för att lyckas slappna av från en stressig jobbdag.

3/5 får den i betyg av mig.


För övrigt skulle vi ha fortsatt vidare till Soldaritet för efterfesten, man vi var båda helt slut och när vi såg kön så gick vi bara, så tyvärr blev det inga goodiebags även fast det verkade vara ovanligt bra innehåll.


XoXo // Citykatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar