måndag 18 januari 2010

Min förebild Magdalena Graaf











Hej!










Jag kanske har glömt och berätta att jag ska åka på en lyxig tjejweekend som snyggingen Magdalena Graaf anordnar. På lördag till söndag åker jag och min mor till denna härliga tjejhelg på Fribergs herrgård. Vi ska äta gott, mingla och umgås med andra härliga kvinnor, lyssna på föreläsningar och workshops som Magdalena Graaf har anordnat. Det ska bli så kul!

När jag var 14 år fick min f.d. bästis en skiva med systrana Graaf hade gett ut, vi älskade den och vi tittade på bilderna i konvolutet och där och då blev Graaf mina stilikoner. Jag lärde mig att älska den blonda barbiestilen som har kommit att prägla mina utseendepreferenser ända fram till nu (23 år) . Inte nog med att dem verkade så trevliga så sjöng dem fint och verkade så glada fina tjejer. Senare kom Magdalena Graafs bok ut och jag läste den och blev så imponerad av denna kvinna. Jag fascinerades, grät och skrattade, hennes bok är så bra, hon är riktigt rolig och visar en enorm styrka efter allt hon har tagit sig igenom i livet. Inte bara är hon sjukt snygg utan rolig som bara den, snäll, stark och en cool mamma! När jag läser hennes blogg brukar jag ofta vika ihop mig av skratt. Till min glädje stod det en dag att hon skulle anordna den här tjejhelgen och jag tänkte självklart: jag måste åka! Jag mailade min mamma, jag ringde och bokade, fannas bara typ 3 rum kvar då jag bokade och allt löste sig.


Jag ser fram emot att se och träffa min förebild och alla andra kvinnor som kommer på den här helgen. Jag älskar när man blandar åldrar, jag och min mamma har jättekul ihop fast det är en uppenbart stor ålderskillnad mellan oss. Förra veckan döm om min förvåning så ringde Magdalena Graaf mig på min telefon, jag blev alldeles paff och visste inte vad jag skulle säga men hon var så himla trevlig precis som jag alltid har uppfattat henne som.

Läs gärna hennes roliga blogg på http://www.magdalenagraaf.se/
Lånade hennes snygga bilder från hennes myspace.
Xo/citykatt










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar