onsdag 6 januari 2010

The artic circle!


Hej!


Nu ska jag få se Sverige ur de internationella studenternas perpektiv.


Jag ska åka med utbytesstudenterna till Lappland imorgon torsdag. Enligt vädret kommer det var -35 till -40 grader celcius i dem områden vi ska vara i.


Städerna vi ska åka till är: Kiruna, Jukkasjärvi och Narvik.


Det kommer bli så kallt så jag ska ha underställ, mjukiskläder och massor med tröjor. Utöver det pälsmössa, feta vantar, sockor och thermobyxor.


Nu håller jag på och pluggar för fullt till den kommande tentan som väntar tills jag är tillbaka från Lappland. Miljöekonomi och ekolgisk ekonomi C. Svårt men spännade.


Nu när det är så kallt blir man verkligen ful btw. Jag blir i alla fall supernördig med kläder när det är sånt här väder klär på mig så varmt söm möjligt, har inte linser (de kan tydligen frysa fast i ögonen om det är runt minus 30 grader. Jag blir torr som fnöske i huden och i håret. Orkar knappt sminka mig eftersom jag ändå fular ner mig så mycket. Jag gillar verkligen inte kyla eller den här perioden i Sverige alls. Jag är på min topp i varma fuktiga länder som USA, Spanien då jag blir helt barbiefierad ;)


I varma länder blir jag blondare, brunare, smalare och mjukare i skinnet... jag vill bli en flyttfågel och lämna Sverige varje vinter. Jag är bara fången ett halvår till i Sverige för i Juni bör jag vara klar med min utbildning. Sen vet man inte vad jag kommer hitta på för bus. Hoppas jag kan följa gypsy-setter trenden som går ut på att flytta runt i världen. Det vore fett nice. Men man vet aldrig!!!


Hörs efter tentan =)


XoXo // Citykatt
PS Jag trivs bäst i typ en tunn liten "blingig" bikini på stranden som på bilden! Hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar