måndag 15 februari 2010

Om Magdalena Graaf-helgen






























Hej!

Nu tänkte jag berätta lite om tjejweekenden som Magdalena Graaf anordnade på Fribergs herrgård.

Vi åkte en stor buss med 100 tjejer på lördag förmiddag och när vi anlände möttes vi av smarriga fördrinkar. Vi blev presenterade schemat för weekenden med massor av roliga föreläsningar och så!

Dag 1: Vi åt supergott fika med allt man kan önska av afternoon-tea med snittar och goda bakelser.
Sen fick vi en föreläsning av Mia Törnblom som handlade om hur man får bättre självkänsla och hur man skulle älska sig själv. Vi fick tips om att inte banna sig själv för allt man inte hinner med utan tvärtom tänka att man ska vara nöjd med allt man hunnit med! (perfekt för oss galet stressade människor med tusen bollar i luften)

Sen hade vi lektioner i skönhetsvård och smink från en hudterapeut och en sminkös. Inget nytt under solen direkt för mig som har varit intresserad av smink och utseende sen jag var 13 år. Men kul ändå med nya tips på sminkmärken.

Sen fick vi fina goodiebags med testprodukter från dem märken som var presenterade. Har inte testat ännu, spar alltid såna mini-grejer till resor. Vi fick även en varsin flaska rött vin på rummen "el gato" och lite annat kul.

Vi möttes sen för mingel med gott vitt vin och förätten som var typ små stickor som hade räkor och pilgrimsmusslor på. Supergott! Middagen var toppen, vi fick pärlhönsbröst med champagne-skum-sås och någon god potatis. Efterätten var lika god med kaffekrokantglass och chokladbakelse med varma körsbär. Smakade riktigt mastigt och amerikanskt! Till middagen unerhölls vi av komikerna Hasse Brontèn och Mårten Andersson. En riktigt vågad humor (som jag redan tidigare hade hört samma skämt på Raw en gång på cafè Opera) . Vi fick även en sångshow av gamla idol-vinnaren Daniel Lindström och sångerskan Emilia. ( I`m a big big girl in a big big world)

Efter middagen fick vi en extremt rolig danskurs med Daniel Da Silva som både lärde oss salsa och discodance. Alla stannade kvar och festade järnet i baren med Maggan och de andra. Jag och mamma gick och la oss, jag som festar lite väl mycket tycker somliga (inklusive mig själv ;) ) undviker gärna att festa om det inte är en uberdubercool fest som jag verkligen inte vill missa.

Dag 2: Vi vaknade tidigt och åt en underbar herrgårdsfrukost med allt man kan önska. Sen gick mamma och jag till spa-avdelningen och simmade och bastade. Vi tog sedan en promenad och vilade. Dags igen för fet brunch med massor av godsaker. Efter det föreläsning med kända författaren och läkaren David Eberhard som pratade om att väga tänja på gränserna. Han har skrivit en bok som heter " I de lättkränktas land" och " Trygghetsnarkomanen" tror jag. Efter det var det tävlingar och massa fina priser. När man hänger med mig kan man räkna med att man vinner för att jag alltid har ett sånt schysst flow och kharma. Så självklart vann min mamma ett bokpaket med alla böcker som våra föreläsare hade skrivit, plus Maggans bok och Maggans mammas bok. kul! Sen var helgen slut och vi åkte hem.

Det var underbart! Dem har en till helg med schlagertema i mars, men mamma är i spanien då och jag kan inte betala 2000 kr för en sån grej som det ser ut nu. Mina pengar som jag får i lön nästa månad är paxade åt att överleva sommaren och eventuellt en resa till min kära vän Kristina i Barcelona i vår. Men jag rekommenderar andra att åka med på schlagerfest om ni har råd. http://www.magdalenagraaf.se/ =)
Ses Xoxo //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar