måndag 1 mars 2010

Miss Universe Sweden 2010







Hola
Förra veckan var jag i Uppsala och hängde med bästis. Jag sov över tisdag till torsdag och det var lika kul som vanligt. Mina närmaste vänner är verkligen det bästa som finns. Vi chillade och fönstershoppade. På onsdagskvällen var vi på casting för Miss Universe Sweden som just nu pågår runt om i Sverge. Vi var extremt få deltagare, bara 6 stycken inklusive Johanna och mig.
En grej jag tycker är konstigt är att det är så kontroversiellt med skönhetstävlingar i Sverige fast alla är så modemedvetna och ytliga. Vad är rätt och vad är fel? Jag bryr mig dock inte om negativa attityder, jag älskar skönhet och utseende som ni säkerligen redan har förstått och jag förstår inte ens varför folk orkar bry sig och bli arga på sånt här. Kan man tävla i sport och intelligens kan man väl likväl tävla i skönhet. Sak samma, livet är väldigt orättvist just so u know.. inga news direkt att det är så. Men whateva nog om det nu...
Det var en jättesöt (blond) tjej som gick vidare till Sverige-finalen som är i sommar i Stockholm. Hoppas vi blir bjudna på finalvisningen iaf ;) man brukar få en inbjudan om man har vart med men har tyvärr aldrig kunnat gå då jag allt som oftast reser bort under sommaren.
Vad som var mer förvånade var att jag mådde otroligt dåligt, under repetionen så var jag tvungen att springa ut och spy flera gånger. Hela skallen snurrade och min kropp skakade. Jag har sällan mått så dåligt, det var riktigt obehagligt, jag trodde jag skulle spy på scen, men jag lyckades hålla god min och göra min uppgift ändå. Dem trodde säkert att jag var nervös vilket är extremt pinsamt och irriterande. För om det är något ni ska veta om mig är det att jag ALDRIG är nervös. Inte för något. Jag har den synen på livet att det som händer, händer. Jag är också en sån som tycker man får stå sitt kast om man går med på nåt, vi gör alla val här i livet och då får man även ta konsekvenserna av ens val. Vissa situationer går att påverka, andra inte. Det kanske är dessa egenskaper som vissa folk tydligen har uppfattat mig som ganska kall men lugn och stabil och det kan jag absolut instämma i. Men iof är jag lite höjdrädd, det är väl möjligen vad jag kan sträcka mig till en liknelse med nervositet. =)
Sen har jag vart duktig och pluggat en hel del också =)
Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar